Privacy- en beveiligingsbeleid

verwerking persoonsgegevens

Omdat u als gast voor ons belangrijk bent, heeft het onze hoogste prioriteit u in al onze hotels een geweldig verblijf te bieden. Uw tevredenheid en vertrouwen in Carlton Hotel Collection is voor ons daarom van groot belang. Daarom hebben wij een privacy- en beveiligingsbeleid voor klantgegevens ingesteld die beschrijft hoe wij uw persoonlijke gegevens gebruiken. De belangrijkste regels die gelden zijn gebaseerd op zeven beginselen.


Op deze pagina leest u welke zeven beginselen dit zijn en hoe wij omgaan met de verwerking van persoonsgegevens (klik op de vragen om de antwoorden zichtbaar te maken).

Omdat u als gast voor ons belangrijk bent, heeft het onze hoogste prioriteit u in al onze hotels een geweldig verblijf te bieden. Uw tevredenheid en vertrouwen in Carlton Hotel Collection is voor ons daarom van groot belang. Daarom hebben wij een privacy- en beveiligingsbeleid voor klantgegevens ingesteld die beschrijft hoe wij uw persoonlijke gegevens gebruiken. De belangrijkste regels die gelden zijn gebaseerd op zeven beginselen.

'Persoonlijke gegevens': alle informatie die wordt verzameld en geregistreerd op een wijze waarmee u persoonlijk kunt worden geïdentificeerd als natuurlijke persoon. Dat kan zijn direct bijvoorbeeld met uw naam, of indirect via uw telefoonnummer. Voordat u ons deze informatie geeft, adviseren wij u eerst deze informatie te lezen. Dit privacy- en beveiligingsbeleid voor klantgegevens maakt deel uit van de voorwaarden die gelden voor onze (hotel-)services. Bij punt 16 vindt u een lijst van alle hotels die behoren tot Carlton Hotel Collection.

De zeven onderstaande beginselen zijn van toepassing binnen alle hotels van Carlton Hotel Collection.

1. Openheid: bij het verzamelen en verwerken van uw persoonlijke gegevens communiceren wij alle informatie aan u en informeren wij u over het doel en de ontvangers van de gegevens.

2. Relevantie: we verzamelen en verwerken uw persoonlijke gegevens alleen voor de doeleinden zoals omschreven in dit beleid.

3. Noodzakelijkheid: we verzamelen uitsluitend persoonlijke gegevens die noodzakelijk zijn voor de verwerking van die gegevens. Wij nemen alle redelijke maatregelen om ervoor te zorgen dat de persoonlijke gegevens die wij in ons bezit hebben correct zijn.

4. Opslag: wij bewaren uw persoonlijke gegevens gedurende maximaal de tijd die noodzakelijk is voor verwerking van deze gegevens in overeenstemming met de bepalingen van de wet.

5. Toegang, correctie en bezwaar: u mag uw persoonlijke gegevens inzien, laten wijzigen, corrigeren of verwijderen. U mag ook bezwaar maken tegen het gebruik van uw persoonlijke gegevens, met name om te voorkomen dat u reclame- en marketinginformatie ontvangt. De details van de afdeling waarmee u contact kunt opnemen, worden hieronder weergegeven (zie “13. Hoe krijgt u toegang of inzicht...?”).

6. Vertrouwelijkheid en veiligheid: wij zorgen ervoor dat redelijke technische en organisatorische maatregelen zijn getroffen om daarmee uw persoonlijke gegevens te beschermen tegen misbruik, onwettig verlies of ongeoorloofd gebruik, bekendmaking of toegang.

7. Delen en internationale overdracht: wij delen uw persoonlijke gegevens mogelijk binnen de Carlton Hotel Collection groep of met derden (zoals commerciële partners en/of serviceproviders), enkel met het oog op de doelstellingen van dit beleid. Wij nemen gepaste maatregelen ter waarborging van de veiligheid bij het delen en overdragen van die gegevens.

Voor alle vragen met betrekking tot de zeven beginselen van het privacy- en beveiligingsbeleid voor klantgegevens van Carlton Hotel Collection kunt u contact opnemen met de afdeling die gaat over de bescherming van persoonlijke gegevens. Lees hier meer: “13. Hoe krijgt u toegang of inzicht...?”.

Wanneer u een boeking maakt om in één van onze hotels te verblijven, hebben wij bepaalde gegevens van u nodig. Ook in andere gevallen, zoals bij informatieaanvragen en het bezoeken van onze websites, verwerken wij gegevens. Hierbij maken wij ook gebruik van derden die bepaalde persoonsgegevens ontvangen en namens Carlton Hotel Collection verwerken. Dit gebeurt bijvoorbeeld voor de verzending van uw bevestiging, de verzending van brochures en mailings, het sturen van persoonlijke aanbiedingen voorafgaand aan uw verblijf of het verwerken van onze gastenenquête die u van ons ontvangt na vertrek. Bij een reservering worden uw gegevens vanzelfsprekend gedeeld met het hotel waar u zult verblijven.

Op verschillende momenten zijn wij genoodzaakt u, als gast van Carlton Hotel Collection te vragen naar informatie over u en/of uw gezinsleden. Hieronder kunt u meer lezen over welke gegevens wij verwerken en wat wij daar mee doen.

a. Contactgegevens (voor- achternaam, adres en woonplaats, telefoonnummer en emailadres)

Om u in het hotel maar ook in onze verdere communicatie persoonlijk te kunnen aanspreken, gebruiken we graag uw persoonlijke gegevens. Deze zijn ook nodig om uw boeking te kunnen registreren en de gegevens op te nemen in het nachtregister. Over het algemeen sturen wij u de boekingsgegevens per e-mail. Maar in uitzonderlijke gevallen kunnen wij ook informatie sturen naar uw (t)huisadres.

Het kan zijn dat wij contact met u op moeten nemen over uw boeking. Wij bellen nog even als er vragen zijn, en kunnen u bijvoorbeeld een bericht sturen als uw hotelkamer eerder beschikbaar is. Soms bellen we voor aankomst of na afloop om te vragen of alles duidelijk is en of alles naar wens is geweest.

U krijgt een e-mail over uw reservering of met uw factuur en wij sturen u voorafgaand aan uw verblijf ook nuttige informatie over onze aanvullende services en bijvoorbeeld activiteiten in de omgeving, alles om uw verblijf bij ons nog fijner te maken. Nieuwsbrieven ontvangt u ook per e-mail, als u zich daarvoor heeft aangemeld. Ontvangt u liever geen nieuwsbrieven en aanbiedingen meer dan kunt u zich gemakkelijk uitschrijven via de link in de nieuwsbrief.


b. Persoonlijke gegevens (geboortedata, nationaliteit, geslacht, kinderen/gezinssamenstelling)

Degene die een hotelkamer boekt bij Carlton Hotel Collection moet minimaal 18 jaar zijn. Toeristenbelasting kan afhankelijk zijn van de leeftijd van de personen die in de accommodatie verblijven, daarom hebben wij geboortedata nodig. Mocht u of iemand in uw reisgezelschap jarig zijn tijdens het verblijf, dan proberen we daaraan te denken en doen wij misschien net iets extra’s. Ook kunnen wij de kamer optimaal voorbereiden voor de leeftijd van de gasten en de samenstelling van uw gezin; denk aan baby- en kinderbedjes.


c. Betaalgegevens

Om uw boeking te kunnen betalen maken wij gebruik van een beveiligde betaalomgeving. Wanneer u met iDeal of overboeking betaalt, worden uw gegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling aan uw boeking te kunnen koppelen. Verder gebruiken wij uw bankrekeningnummer alleen wanneer u geld van ons terugkrijgt. Wanneer u met creditcard betaalt, sturen wij uw creditcardgegevens vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks naar onze creditcard partner. Zij voeren onze creditcardbetalingen uit. Onze partner vertelt ons of uw betaling is gelukt. De betreffende gegevens worden op een beveiligde wijze opgeslagen zodat wij eventuele extra bestedingen ook kunnen belasten op uw creditcard. Uiteraard ontvangt u hiervan van ons altijd een specificatie.


d. Gegevens m.b.t. uw verblijf (aankomst- en vertrekdata, voorkeuren en interesses)

De aankomst- en vertrekdatum van uw verblijf om de overeenkomst met u te kunnen uitvoeren en daarnaast voorkeuren en interesses om dat zo optimaal mogelijk te kunnen doen, bijvoorbeeld: dieetwensen, gewenste etage, soort beddengoed en type kranten/tijdschriften.


e. IP-adressen

Op internet kijken we, of derden namens ons, mogelijk naar uw IP-adres. Wij onthouden uw voorkeuren en kunnen zo een passend advies geven. Ook kan dit worden gebruikt voor fraude protectie.


f. Personen jongen dan 18 jaar

De verzamelde informatie met betrekking tot personen onder de 18 jaar blijft beperkt tot hun naam, nationaliteit en geboortedatum. Deze gegevens kunnen alleen aan ons worden verstrekt door een volwassene. Wij zouden het op prijs stellen als u ervoor kunt zorgen dat uw kinderen ons geen persoonlijke gegevens sturen zonder uw toestemming (met name via internet). Als deze gegevens worden verzonden, kunt u contact opnemen met de afdeling die gaat over de bescherming van persoonlijke gegevens (zie “13. Hoe krijgt u toegang of inzicht...?”) om deze informatie te verwijderen.

Persoonlijke gegevens kunnen worden verzameld bij verschillende gelegenheden, waaronder:


a. Hotelactiviteiten

- Een kamer boeken

- Inchecken/uitchecken, parkeren en betalen

- Tijdens uw verblijf in het hotel (bijvoorbeeld camera bewaking)

- Eten/drinken in de bar of het restaurant van het hotel tijdens een verblijf (incl. tafel reservering)

- Verzoeken, klachten en/of geschillen



b. Deelname aan marketingprogramma's of -evenementen

- Aanmelden voor loyaliteitsprogramma's

- Deelname aan enquêtes onder gasten (bijvoorbeeld het gasttevredenheidsonderzoek)

- Online spelletjes of wedstrijden

- Abonnement op nieuwsbrieven om via e-mail aanbiedingen en acties te ontvangen



c. Overdracht van informatie van derde partijen

- Touroperators, reisbureaus, GDS-reserveringssystemen en overige

- Organisatoren van evenementen in onze zalen (presentielijsten, evt. aansluitende overnachting)



d. Internetactiviteiten

- Verbinding met Carlton Hotel Collection websites (IP-adres, cookies) of gasten WiFi netwerken

- Online formulieren (online reservering, vragenlijsten, Carlton Hotel Collection pagina's op sociale media, netwerkaanmeldingen zoals aanmelding via Facebook, enzovoort).

Wij verzamelen uw persoonlijke gegevens voor de volgende doeleinden:


a. Om te voldoen aan onze verplichtingen tegenover onze klanten


b. Om kamerreserveringen en accommodatie-aanvragen te beheren:

- Aanmaak en opslag van juridische documenten in overeenstemming met boekhoudkundige normen.


c. Om uw verblijf in het hotel te beheren:

- Controle van uw gebruik van de services (telefoon, bar, betaal-tv, etc.)

- Beheer van de toegang tot kamers (sleutelsysteem en/of mobiele toegang)

- Intern beheer van lijsten met gasten die zich ongepast hebben gedragen tijdens hun verblijf in het hotel (agressief en antisociaal gedrag, schending van het contract met het hotel, schending van de veiligheidsvoorschriften, diefstal, beschadiging en vandalisme, of betalingsproblemen).


d. Om onze hotelservice te verbeteren, met name:

- Verwerking van uw persoonlijke gegevens in ons klantmarketingprogramma voor het uitvoeren van marketingactiviteiten, ter promotie en om een beter begrip te krijgen van uw eisen en wensen

- Aanpassing van onze producten en services om beter in te spelen op uw behoeften

- Analyseren van contactmomenten om u beter te woord te kunnen staan

- Op maat maken van commerciële aanbiedingen en de reclameboodschappen die wij u sturen

- U informeren over speciale aanbiedingen en nieuwe services van Carlton Hotel Collection


e. Om onze relatie met gasten voor, tijdens en na het verblijf te beheren:

- Beheer van (externe) loyaliteitsprogramma’s

- Aanleveren van gegevens voor de gastendatabase

- Segmentatie op basis van de reserveringsgeschiedenis en reisvoorkeuren van de gast met het oog op toezending van gerichte communicatie

- Voorspellen van en anticiperen op toekomstig gedrag

- Ontwikkelen van statistieken en commerciële scores, en uitvoering van rapportage

- Kennis nemen van de voorkeuren van nieuwe of terugkerende gasten en deze voorkeuren beheren

- U nieuwsbrieven, acties en toeristische aanbiedingen of aanbiedingen van hotels en services te sturen of rechtstreeks telefonisch contact met u op te nemen. Ontvangt u liever geen nieuwsbrieven en aanbiedingen meer dan kunt u zich steeds eenvoudig uitschrijven via de link in de nieuwsbrief.

- Beheer van aanvragen voor afmelding van nieuwsbrieven, acties, toeristische aanbiedingen en tevredenheidsonderzoeken


f. Om de leden van ons sportcentrum (HUP Sport) van dienst te kunnen zijn:

- Beheer en administratie van (fitness-)abonnementen

- Maken van persoonlijke trainings- en voedingsschema’s


g. Om een betrouwbare derde partij in te zetten om ons met uw verzamelde gegevens in staat te stellen u gepersonaliseerde aanbiedingen te sturen.


h. Om de Carlton Hotel Collection services te verbeteren door het uitvoeren van enquêtes, analyses van vragenlijsten en beheer van klachten en feedback van gasten.


i. Om het gebruik van Carlton Hotel Collection websites te beveiligen en te verbeteren, in het bijzonder:

- Verbeteren van de navigatie

- Implementeren van maatregelen voor beveiliging en het voorkomen van fraude


j. Om te voldoen aan de lokale wetgeving (bijvoorbeeld het opslaan van boekhoudkundige documenten)


k. Om de veiligheid van u en onze andere gasten, personeel en onze gebouwen en eigendommen te garanderen


l. Soms gebruiken we gastgegevens om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Onder omstandigheden zijn we wettelijk verplicht om persoonsgegevens door te geven aan relevante instanties.

Wij willen u graag in elk van onze hotels dezelfde service bieden. Om die reden én om te garanderen dat u recht van toegang en correctie heeft (zie “13. Hoe krijgt u toegang of inzicht...?”) moeten wij uw persoonlijke gegevens delen met interne en externe ontvangers onder de volgende voorwaarden:


a. Binnen Carlton Hotel Collection mogen wij uw persoonlijke gegevens delen en er toegang tot geven aan geautoriseerd personeel van de groep, waaronder:

- Hotelpersoneel

- Reserveringsmedewerkers die gebruikmaken van onze reserveringshulpmiddelen

- IT-afdelingen

- Commerciële partners en marketingbureaus

- Juridische services, indien van toepassing



b. Met serviceproviders en partners: uw persoonlijke gegevens kunnen worden verzonden naar een derde partij met het oog op het verlenen van services en het verbeteren van uw verblijf, zoals bijvoorbeeld externe serviceproviders, IT-onderaannemers, banken en creditcardbedrijven; altijd uitsluitend voor de hier omschreven doeleinden.



c. Lokale overheden: We kunnen verplicht worden om uw gegevens naar lokale overheden te verzenden indien dit vereist is door de wet, of als onderdeel van een onderzoek en in overeenstemming met de plaatselijke voorschriften.

Voor de toepassing van artikel 7 van dit beleid is het mogelijk dat we uw persoonlijke gegevens overdragen aan ontvangers die mogelijk verblijven in landen met een andere mate van bescherming van persoonlijke gegevens.


Daarom heeft Carlton Hotel Collection ook gepaste maatregelen getroffen om te zorgen voor een veilige interne overdracht van uw persoonlijke gegevens of naar een externe ontvanger die zich bevindt in een land met een andere mate van privacy dan die in het land waarin de persoonlijke gegevens worden verzameld.

Carlton Hotel Collection neemt alle gepaste technische en organisatorische maatregelen, in overeenstemming met de geldende wettelijke bepalingen, om uw persoonlijke gegevens te beveiligen tegen misbruik, onwettig verlies of ongeoorloofd gebruik, bekendmaking of toegang. Daartoe hebben we technische maatregelen (zoals firewalls, monitoring van toegang tot bestanden) en organisatorische maatregelen getroffen (zoals training voor personeel inzake bewustwording rondom privacy, een gedegen gebruikersnaam-/wachtwoordsysteem, fysieke beveiliging, enzovoort). Wanneer, ondanks die maatregelen, sprake zou zijn van een datalek, hebben wij een procedure voor het op juiste wijze melden daarvan. 


Wij verwachten ook van externe partijen die voor ons persoonsgegevens verwerken dat zij de vereiste contractuele en organisatorische maatregelen hebben getroffen om dit op een zo veilig mogelijke manier te doen en dat ook zij verzekeren uw gegevens uitsluitend voor de hier omschreven doeleinden te verwerken. Wij zullen dit zoveel als mogelijk formeel vastleggen en daar waar mogelijk ook op toezien. Daarnaast houden wij een actueel overzicht bij van deze externe partijen en welke specifieke gegevens zij namens ons verwerken en met welk doel.


Wanneer u creditcardgegevens gebruikt bij het maken van de reservering of andere persoonsgegevens online aan ons doorgeeft, wordt SSL-coderingstechnologie (Secure Socket Layer) gebruikt om een veilige communicatie te waarborgen.

Voor het verwerken van persoonsgegevens kent de wet verschillende zogenaamde grondslagen. Daarbij gaat het hoofdzakelijk om de verwerking van gegevens op basis van:

- een overeenkomst;

- een gerechtvaardigd belang van Carlton Hotel Collection;

- een gegeven toestemming;

- een wettelijke plicht.



Uw gegevens gebruiken wij vooral in verband met uw boeking en dus op basis van een overeenkomst met u. Uw boeking wordt geregistreerd en wij doen er verder alles aan om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Aanvullende contactmomenten, zoals reviews, marketingactiviteiten en het registreren en analyseren van uw handelingen geschiedt in verband met een gerechtvaardigd belang van Carlton Hotel Collection. U kunt zich ook zelf inschrijven voor een nieuwsbrief. In dat geval geeft u ons toestemming om uw gegevens hiervoor te gebruiken. Verder zijn er ook wettelijke verplichtingen, zoals bijvoorbeeld het opnemen van uw gegevens in het nachtregister.

Carlton Hotel Collection en anderen gebruiken cookies om websites te analyseren, deze gebruiksvriendelijker te maken, social media aan te kunnen bieden en u op en buiten de website passende aanbiedingen te tonen.


1. Waarom een cookiebeleid?

Carlton Hotel Collection heeft dit beleid opgesteld zodat u weet wat wij doen met cookies en u meer informatie krijgt over:

- De oorsprong en het doel van de gegevens die worden verwerkt wanneer u onze websites bezoekt

- U w rechten met betrekking tot cookies en andere trackers die door ons worden gebruikt


2. Wat is een cookie?

Een cookie is een klein tekstbestandje dat bij uw bezoek aan een website op uw computer of andere apparatuur wordt geplaatst. Door het plaatsen van deze cookies kan Carlton Hotel Collection u direct en in de toekomst beter van dienst zijn. Zowel Carlton Hotel Collection als andere partijen waarmee wij samenwerken (zoals Google) kunnen cookies plaatsen op uw computer en andere apparaten. Lees meer over hoe Google informatie gebruikt van onze websites.


Er zijn verschillende soorten cookies:

- Sessiecookies worden verwijderd zodra u de browser afsluit of de website verlaat

- Permanente cookies blijven tot hun vervaldatum aanwezig op uw apparaat zolang u ze niet verwijdert met behulp van uw browser


3. Waarom worden cookies gebruikt?

Wij gebruiken cookies en andere trackers voornamelijk voor de volgende doeleinden:


Technische cookies zijn strikt noodzakelijk voor het browsen op Carlton Hotel Collection websites en het gebruik van alle functies van deze websites, met name voor

- Het beheren van authenticatie van websitebezoekers en de bijbehorende veiligheidsmaatregelen, en het verzekeren van het correct functioneren van de authenticatiemodule

- Het optimaliseren van de gebruikerservaring en het vergemakkelijken van het browsen op websites, met name voor het bepalen van de 'technische routes' voor het browsen

- Het opslaan van gegevens met betrekking tot de 'cookie informatiebanner' die wordt getoond aan websitebezoekers, die na het accepteren van cookies op hun apparaat verdergaan op de website

- Het implementeren van veiligheidsmaatregelen (bijvoorbeeld wanneer u na een bepaalde tijd wordt gevraagd om u opnieuw aan te melden voor inhoud of een dienst, of voor het mogelijk maken van basisfuncties van Carlton Hotel Collection websites en het gebruik van belangrijke technische functies van deze sites, zoals het bijhouden van prestaties en fouten op de website, het beheer van gebruikerssessies, enz.)


Functionele cookies worden gebruikt om het gebruikersgemak te bevorderen, zoals bijvoorbeeld:

- Het aanpassen van Carlton Hotel Collection websites aan de weergave instellingen van uw apparaat (taal, valuta, schermresolutie, besturingssysteem, configuratie en instellingen van de weergave van webpagina's op basis van het apparaat dat u gebruikt en de locatie van het apparaat, enz.)

- Het opslaan van specifieke gegevens die u invoert op Carlton Hotel Collection websites om uw volgende bezoeken te vergemakkelijken en aan te passen

- U sneller uw persoonlijke pagina's te laten openen door de aanmeldgegevens of de gegevens die u voorheen heeft ingevoerd, op te slaan


Cookies voor de tracking van bezoekers zijn gericht op het verhogen van gebruiksgemak door ons te helpen uw interacties met Carlton Hotel Collection websites beter te begrijpen (meest bezochte pagina's, gebruikte applicaties enz.); deze cookies kunnen statistische gegevens verzamelen of verschillende manieren van informatieweergave testen ter verbetering van de relevantie en bruikbaarheid van onze diensten.

Advertentiecookies zijn bedoeld om u (i) in advertentieruimte relevante, gerichte inhoud aan te bieden die voor u interessant kan zijn (beste aanbiedingen, andere bestemmingen enz.) op basis van uw interesses, browsegedrag, voorkeuren en andere factoren, en (ii) het aantal keren dat de advertenties verschijnen te verminderen. Graag merken wij op dat u ook zonder cookies advertenties van Carlton Hotel Collection tegen kunt komen. Ze worden puur als onderdeel van een commercieel advertentieprogramma weergegeven en hebben geen relatie met cookies.

Transactie/Partner cookies worden gebruikt als u een boeking heeft gedaan, en indien van toepassing om onze partners commissies uit te betalen (vaststellen welke externe website een bezoeker naar onze website heeft doorgestuurd).

Sociale netwerkcookies, die zijn ingesteld door derden, stellen u in staat uw mening over Carlton Hotel Collection websites en de inhoud daarop te delen op sociale netwerken (bijvoorbeeld de toepassingsknoppen 'Delen' en 'Vind ik leuk' voor sociale netwerken).


De (toekomstige) sociale netwerktoepassingen op Carlton Hotel Collection websites, kunnen u in sommige gevallen identificeren, zelfs als u niet op de toepassingsknop heeft geklikt. Dit type knop kan een sociaal netwerk in staat stellen om uw browsegedrag op Carlton Hotel Collection websites bij te houden, simpelweg omdat uw account van het sociale netwerk is ingeschakeld op uw toestel (geopende sessie) terwijl u aan het browsen bent.


Wij raden aan dat u het beleid van deze sociale netwerken leest om vertrouwd te raken met hoe zij gebruikmaken van de browsegegevens die ze mogelijk verzamelen, met name met betrekking tot reclame. Dit beleid dient u specifiek in staat te stellen om keuzes te maken met betrekking tot deze sociale netwerken, met name door uw gebruikersaccount van deze netwerken te configureren.


Voor meer informatie over de wijze waarop deze partijen omgaan met cookies dient u hun privacy voorwaarden te lezen, zoals bijvoorbeeld Google Analytics. Als u het door Google analyseren van uw browsegedrag helemaal wilt uitschakelen, dus voor alle websites die u bezoekt, dan kunt u hiervoor een zogenaamde add-on voor uw web browser(s) installeren


4. Toestemming

De installatie van bepaalde cookies is onderhevig aan uw instemming. Wanneer u voor het eerst de Carlton Hotel Collection websites bezoekt, wordt u gevraagd of u akkoord gaat met de installatie van dit type cookie. Dit type cookie wordt alleen geactiveerd nadat u toestemming heeft gegeven.


Dit proces wordt ondersteund door middel van een informatiebanner op de startpagina van de Carlton Hotel Collection websites, die u informeert dat u instemt met de installatie van cookies waar uw toestemming voor nodig is op uw apparaat indien u doorgaat met browsen op de website.


U kunt op ieder moment uw instellingen aanpassen met behulp van de verschillende methoden in de uitleg hieronder.


5. Verwijderen en/of blokkeren van cookies

U kunt op verschillende manieren cookies en andere trackers verwijderen.


Browserinstellingen

Hoewel de meeste browsers standaard zijn ingesteld om cookies te accepteren, kunt u, indien gewenst, ervoor kiezen om alle cookies te accepteren, cookies altijd te blokkeren of zelf te bepalen welke cookies te accepteren op basis van hun afzenders.


U kunt uw browser ook instellen om cookies te accepteren of te blokkeren op basis van specifieke gevallen. Uw browser kan bovendien regelmatig cookies van uw apparaat verwijderen. Vergeet niet om de browsers van al uw verschillende apparaten te configureren (tablets, smartphones, computers enz.).


Het beheer van cookies en uw voorkeuren verschilt per browser. Dit wordt beschreven in het helpmenu van uw browser. Hier kunt u ook lezen hoe u uw voorkeuren met betrekking tot cookies kunt aanpassen. Bijvoorbeeld:


Voor Internet Explorer™: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Block-or-allow-cookies

Voor Safari™: http://www.apple.com/legal/privacy/en-ww/cookies

Voor Chrome™: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=en&hlrm=en&answer=95647

Voor Firefox™: https://support.mozilla.org/en-US/kb/enable-and-disable-cookies-website-preferences

Voor Opera™: http://help.opera.com/Windows/10.20/en/cookies.html


Het opslaan van een cookie op uw apparaat is afhankelijk van uw wensen, die u op elk willekeurig moment gratis kunt bepalen en veranderen met de instellingen van uw browsersoftware.


Als uw browser is ingesteld om cookies te accepteren op uw apparaat, worden de cookies die zijn ingebed in pagina's en inhoud die u bekijkt tijdelijk opgeslagen op een daarvoor bestemde plek op uw apparaat. Ze kunnen alleen worden gelezen door hun uitgever.


U kunt uw browser echter instellen om cookies te blokkeren. Bedenk dat als u uw browser instelt zodat cookies worden geblokkeerd, dat betekent dat sommige functies en pagina's op Carlton Hotel Collection websites niet toegankelijk zijn, en dat wij daarvoor niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.


6. Hulp bij het geheel blokkeren van cookies

Diverse professionele advertentieplatforms bieden u ook de mogelijkheid om cookies te accepteren of te blokkeren die worden gebruikt door bedrijven die lid zijn. Deze gecentraliseerde mechanismen blokkeren niet de weergave van advertenties, maar voorkomen simpelweg de installatie van cookies voor persoonlijke advertenties.


U kunt bijvoorbeeld de website http://www.youronlinechoices.com bezoeken om de installatie van cookies op uw apparaat te verbieden. Deze website wordt aangeboden door digitale advertentieprofessionals die zijn samengebracht in de European Digital Advertising Alliance (EDAA).

Wij bewaren uw persoonlijke gegevens slechts gedurende de periode die noodzakelijk is voor de doeleinden van dit beleid of in overeenstemming met de bepalingen van de toepasselijke wetgeving.

U heeft recht op toegang tot uw persoonlijke gegevens zoals die verzameld zijn door Carlton Hotel Collection. Op verzoek zullen wij u aangeven of en welke persoonsgegevens wij van u verwerken. Verder kunt u deze gegevens opvragen en onder omstandigheden verbeteren, aanvullen, verwijderen of afschermen, bijvoorbeeld als deze onjuist zijn. Dit kan tot gevolg hebben dat u geen gebruik meer kunt maken van (een deel van) onze diensten of u minder goed van dienst kunnen zijn.


U kunt een bericht sturen naar de afdeling die gaat over de bescherming van persoonlijke gegevens, zoals hieronder aangegeven.



Carlton Hotel Collection

T.a.v. afdeling Data Privacy

Floraweg 25                                       

3542 DX Utrecht

Nederland


of per email: privacy@carlton.nl



Met het oog op de vertrouwelijkheid en bescherming van persoonlijke gegevens kunnen wij verzoeken om u te identificeren. U wordt dan verzocht om een kopie van een officieel identificatiebewijs, zoals een rijbewijs of paspoort, na te sturen. Wij verzoeken u vriendelijk uw BSN-nummer en foto dan altijd af te schermen of onleesbaar te maken. Download de KopieID app om dit op een veilige manier te doen.


Alle verzoeken worden zo spoedig mogelijk beantwoord, uiterlijk binnen 14 dagen, en in overeenstemming met de geldende wetgeving. Mocht u een klacht hebben ten aanzien van de verwerking van uw persoonsgegevens dan kunt u zich ook richten tot de relevante overheidsautoriteit (voor Nederland: Autoriteit Persoonsgegevens, https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/).

Van tijd tot tijd kunnen wij dit beleid aanpassen. Dit betekent dat wij u adviseren het beleid regelmatig te raadplegen, met name bij het maken van een reservering in een van onze hotels. Dit kan te allen tijde via www.carlton.nl/privacy. Dit beleid zal dan een andere datum hebben (hieronder genoemd, inclusief een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen).

Voor alle vragen met betrekking tot het privacy- en beveiligingsbeleid voor klantgegevens van Carlton Hotel Collection kunt u contact opnemen met de afdeling die gaat over de bescherming van persoonlijke gegevens (zie “13. Hoe krijgt u toegang of inzicht...?”).

De volgende hotels zijn onderdeel van Carlton Hotel Collection:


Banks Mansion, Amsterdam, Nederland

Carlton Ambassador, Den Haag, Nederland

Carlton Beach, Den Haag/Scheveningen, Nederland

HUP, Mierlo, Nederland

Carlton Oasis, Spijkenisse, Nederland

Carlton President, Utrecht, Nederland

Carlton Square, Haarlem, Nederland

The Dominican, Brussel, België

Carlton George, Glasgow, Verenigd Koninkrijk

Market Street hotel, Edinburgh, Verenigd Koninkrijk


Daarnaast zijn ook HUP Sport (Mierlo) en Carlton Beachclub (Den Haag/Scheveningen) onderdeel van Carlton Hotel Collection.


Voor een overzicht van alle contactgegevens zie www.carlton.nl/contact.

Deze privacyverklaring is op 4 mei 2018 vernieuwd.


De belangrijkste wijzigingen t.o.v. de vorige versie van 2 mei 2018

- toegevoegd 6f, m.b.t. de doeleinden van gegevensverzameling voor de leden van ons sportcentrum HUP Sport.


De belangrijkste wijzigingen t.o.v. de vorige versie van 24 april 2018

- geen bijzondere wijzigingen, alleen tekstuele aanpassingen t.b.v. een betere leesbaarheid

Vragen of contact

Carlton Hotel Collection

T.a.v. afdeling Data Privacy

Floraweg 25

3542 DX Utrecht

Nederland


email: privacy@carlton.nl

×

Boek direct en profiteer:

Beste prijs garantie

Special offers