Veelgestelde vragen
-
BEREIKBAARHEID
-
Wat zijn jullie contactgegevens en wat is het adres van het hotel?
Carlton President Hotel
Floraweg 25
3542 DX Utrecht
Nederland
T. +31 (0)30 241 41 82
-
Kan ik bij het hotel gratis parkeren?
Ja! We hebben meer dan 200 gratis parkeerplekken voor de deur.
17 oplaadpalen voor elektrische auto’s
-
Hoe is het hotel te bereiken met openbaar vervoer?
Vanaf Utrecht CS:
Neem vanaf Utrecht CS buslijn 73, richting Maarssen. Stap na ongeveer 15 minuten uit bij bushalte Zonnebaan.
Vanaf station Maarssen:
Neem vanaf station Maarssen buslijn 73 richting Utrecht CS. Stap na ongeveer 5 minuten uit bij bushalte Zonnebaan.
Het hotel is 300 meter van de bushalte gelegen.
-
Hoe is het hotel te bereiken met de fiets?
Bekijk alle fietsroutes op https://www.carlton.nl/president-hotel-utrecht/fietsen-wandelen
-
BETALEN / ANNULEREN
-
Ik wil meer personen dan gepland in mijn kamer laten slapen, moet ik dan bijbetalen?
De prijzen van onze hotelkamers zijn afhankelijk van de datum en hoeveel personen er op een kamer verblijven. Daar komt bij dat niet ieder kamertype geschikt is voor meer dan twee personen. Om extra gasten op je kamer te laten verblijven, moet je je reservering aanpassen. Stuur een email naar Reserveringen via reservations@president.carlton.nl of bel T. +31 (0)30-2425902 . We laten je altijd vóór de bevestiging van je reservering weten welke mogelijke extra kosten je moet bijbetalen.
-
Welke betalingsvormen accepteren jullie?
We accepteren de volgende manieren van betalen: iDEAL, PIN/Maestro, Eurocard/Mastercard, VISA, American Express, Diners, debit cards. We accepteren echter geen PAYPAL. In ons hotel prefereren wij betaling per PIN/creditcard i.p.v. contant.
Let op: Wij accepteren geen contant geld
Bij Carlton President accepteren we uitsluitend betalingen per bank, pinpas of creditcard. Vooraf betalen per bank is mogelijk, of kies voor eenvoudig afrekenen ter plaatse met pin of creditcard. Bedankt voor uw begrip en medewerking!
-
Ik heb geen creditcard, kan ik toch een kamer boeken?
Ja, dat is geen probleem, maar dan moet je niet vergeten vóór 16.00 uur in te checken. Zie hierboven op welke andere manieren je kunt betalen.
-
Moet ik toeristenbelasting betalen?
Ja, de toeristenbelasting bedraagt in 2024 7% over de netto kamerprijs.
-
Wat is jullie annuleringsbeleid?
Wanneer wij jouw schriftelijke annulering voor 16.00 uur op de dag van aankomst ontvangen, worden geen annuleringskosten in rekening gebracht. Dit geldt echter alleen als je rechtstreeks via Carlton President een flextarief hebt geboekt. Afhankelijk van een ander gekozen tarief, kan de annuleringsregeling afwijken. Op alle overeenkomsten zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing. Op verzoek worden deze kosteloos toegestuurd.
-
CHECK-IN
-
Hoe laat zijn de check-in en check-out?
De check-in is vanaf 14.00 uur, de check-out is voor 12.00 uur.
-
Kan ik ook eerder inchecken?
Op basis van beschikbaarheid kun je voor 14.00 uur inchecken voor een meerprijs van €20. Gelukkig kun je altijd je bagage bij de receptie achterlaten en alvast Utrecht induiken of een drankje drinken in bar / restaurant One24.
-
Kan ik ook later uitchecken?
Je kunt je reservering op basis van beschikbaarheid (en tegen betaling) upgraden naar een late check out. Stuur je aanvraag naar reservations@president.carlton.nl, bel +31 (0)30 2414182 of vraag het bij de receptie.
-
SERVICE / FACILITEITEN
-
Hoe laat wordt het ontbijt geserveerd?
In One24 serveren wij een uitgebreid ontbijtbuffet, doordeweeks tussen 6.30 en 10.00 uur en op zaterdag en zondag tussen 8.00 en 11.00 uur.
-
Is het ontbijt inbegrepen in de prijs?
Afhankelijk of dit bij de geboekte prijs inclusief is. Indien van wel kun je bij One24 reserveren via https://www.carlton.nl/president-hotel-utrecht/restaurant-one24/reserveren of bel naar +31 (0)30 2414182.
-
Moet ik reserveren voor het diner?
Ja, je kunt bij One24 reserveren via https://www.carlton.nl/president-hotel-utrecht/restaurant-one24/reserveren of bel naar +31 (0)30 2414182
-
Tot hoelaat is het restaurant open?
One24 is geopend tot 23.00 uur.
-
Zijn huisdieren toegestaan?
Nee, huisdieren zijn niet toegestaan bij Carlton President
-
Hebben jullie kinderbedjes?
Ja, voor kinderen tot en met 3 jaar kun je op aanvraag een babybedje op de kamer krijgen. De kosten zijn €10 per nacht.
-
Hebben jullie een shuttle service?
Enkel voor onze zakelijke gasten bieden wij op weekdagen op vaste tijden een gratis shuttle service aan naar De Wetering, Papendorp, Oudenrijn en het treinstation Maarssen. Gelieve vooraf doorgeven mocht je hier gebruik van willen maken.
-
Kan ik mijn eigen fiets bij jullie stallen?
Jazeker, Utrecht is een echte fietsstad! Wij hebben op ons terrein een aantal fietsleunplekken en een overdekte fietsenstalling. Er kunnen helaas geen plekken worden gereserveerd, vol = vol.
-
Kunnen e-bikes worden opgeladen?
Ja, er zijn 8 stroompunten aanwezig in de fietsenstalling. Eventueel kan de accu ook worden meegenomen naar de hotelkamer om daar op te laden.
-
Kan ik bij jullie fietsen huren?
Natuurlijk!
Fietshuur hele dag €15
Fietshuur halve dag €9.5
Elektrische fiets €29.5
-
Hoe kan ik reserveren voor de wellness?
Reserveer in het hotel aan de receptie of, als je zeker wilt zijn van een plekje, vooraf via reception@president.carlton.nl 030 241 4182. Let op de wellness is alleen te boeken in combinatie met een overnachting.
-
Wat is de prijs voor het gebruik van de wellness en wat is daarbij inclusief?
Een uur gebruik van sauna, Turks stoombad en whirlpool voor €29,50.
Inclusief 2 badjassen, slippers en 2 heerlijke mocktails.
-
Hoelang kan ik gebruik maken van de wellness?
De wellness is een uur privé af te huren.
-
HOTELKAMERS
-
Welke verschillende kamers kan ik boeken bij Carlton President?
Je kunt bij ons kiezen tussen 4 verschillende kamertypes: Standard, Comfort, Deluxe en LoftXL. Meer informatie over faciliteiten en prijzen lees je op https://www.carlton.nl/president-hotel-utrecht/overnachten
-
Hebben jullie ook TWIN kamers?
Ja, ons hotel beschikt over TWIN kamers. Boek dan een Standard kamer en bel of mail ons vooraf even als je voorkeur uitgaat naar een TWIN kamer. We kunnen je TWIN kamer niet garanderen, maar we zullen er alles aan doen om je zo goed mogelijk te helpen.
-
Hebben jullie ook TRIPLE kamers?
We hebben geen triple kamers, maar we zetten graag een extra bed voor je neer! Deze kosten voor een extra bed op de kamer bedragen <12 jaar €17.50, >12 jaar €35. Alleen beschikbaar op aanvraag.
Je kan natuurlijk ook op de LoftXL verblijven, deze kamer is standaard geschikt voor 3 of 4 personen.
-
Kan ik een extra bed of babybedje reserveren?
Ja, een babybedje kan op aanvraag op de kamer worden gezet voor €10 per nacht. Lees hierboven wat de kosten zijn voor een groter extra bed.
-
Staat er een minibar op de kamer?
Ja, al onze kamers zijn standaard uitgerust met een minibar. De minibars in de Standard kamer en Comfort kamer zijn voorzien van twee flesjes koud water. Op de Deluxe kamer en de LoftXL kun je gratis genieten van een volledig uitgeruste minibar met allerlei drinks and treats.
-
Doen jullie aan roomservice?
Ja, wij beiden dagelijks roomservice aan.
-
Mag je in het hotel roken?
Nee. Alle kamers, balkons en publieke ruimtes zijn 100% rook-vrij. Er is wel een rokersterras aanwezig.
-
RESERVERING
-
Kan ik de datum van mijn reservering nog aanpassen?
Dat hangt af van de soort reservering die je hebt gemaakt. Als je direct via onze website of afdeling Reserveringen hebt geboekt, kun je jouw beoogde aanpassing van je (terugvorderbare) refundable reservering telefonisch doorgeven of via een email naar reservations@president.carlton.nl. Let wel op dat (niet-terugvorderbare) non-refundable reserveringen niet kunnen worden aangepast.
Als je hebt geboekt via een derde partij zoals Booking.com en Expedia, dan zul je jouw reservering ook via die partij moeten aanpassen.
-
Kan ik ook als groep boeken?
Geen probleem! Stuur je aanvraag naar de afdeling Reserveringen: reservations@president.carlton.nl of 030 242 5902. Zo kunnen wij je op maat helpen.
-
Kom ik als bedrijf in aanmerking voor gereduceerde tarieven?
We willen niets liever dan je zo goed mogelijk helpen! Zet je aanvraag en ideeën in een mailtje en stuur deze naar sales@president.carlton.nl. Ons Sales team komt dan zo snel mogelijk bij je terug.
-
MEETINGS
-
Hoeveel zalen hebben jullie?
Wij hebben 10 zalen. Welke sfeer, ambiance of prijsniveau je ook zoekt, wij zorgen voor de best passende ruimte. Alles over onze zalen lees je op https://www.carlton.nl/president-hotel-utrecht/meetings-events/zalen
-
Welke voorzieningen zijn er in de vergaderzalen?
Dit verschilt per zaal. Neem gerust contact op met ons Sales team via banqueting@president.carlton.nl of bel 030 242 5933 voor meer informatie over de vele mogelijkheden van de zalen, het aantal beschikbare stoelen en welke opstellingen er allemaal mogelijk zijn. Alle informatie per zaal kun je vinden op https://www.carlton.nl/president-hotel-utrecht/meetings-events/zalen
-
Hoeveel personen kunnen er in een vergaderzaal?
Dit verschilt per zaal. Neem gerust contact op met ons Sales team via banqueting@president.carlton.nl of bel 030 242 5933 voor meer informatie over de vele mogelijkheden van de zalen, het aantal beschikbare stoelen en welke opstellingen er allemaal mogelijk zijn. Alle informatie per zaal kun je vinden op https://www.carlton.nl/president-hotel-utrecht/meetings-events/zalen
-
Welke catering opties bieden jullie in de vergaderzalen?
Bekijk de catering arrangementen op https://www.carlton.nl/president-hotel-utrecht/meetings-events/vergaderarrangementen. Vraagt jouw event om een meer persoonljike benadering? Geef je wensen door aan ons Sales team via banqueting@president.carlton.nl of bel 030 242 5933 voor meer informatie over de vele mogelijkheden.